Op deze pagina vindt u de meest voorkomende problemen die kunnen optreden bij het gebruik van Vragenlijstsoftware.nl. Indien u vragen heeft over de werking van het systeem, kunt u altijd eerst de handleidingen raadplegen. Hiervoor dient u wel ingelogd te zijn.

Ik heb problemen met inloggen

Bij het inloggen, kunnen er verschillende problemen optreden. 

Indien u de melding "Onbekende gebruikersnaam of wachtwoord" krijgt, controleer dan of u uw e-mailadres en wachtwoord juist hebt ingevoerd. Als dit niet werkt, kunt u altijd uw wachtwoord resetten met de "Uw wachtwoord opnieuw instellen" knop onderin het inlog-scherm.

Om in te loggen, is ook Twee-Factor-Authenticatie nodig door middel van de Authenticator app. Indien u hier problemen mee ondervindt, kan het zijn dat u de verkeerde code invoert. Merk op dat de Authenticator app ingesteld kan zijn voor meerdere doeleinden. Controleer dus altijd of u naar de juiste code kijkt waar "Vragenlijstsoftware.nl" en uw eigen e-mailadres bij staat.

Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met (een van) de hoofdgebruikers binnen uw eigen organisatie. Zij kunnen u helpen door bijvoorbeeld uw wachtwoord en/of twee-factor authenticatie te resetten.

Het lukt mij niet om Twee-Factor-Authenticatie (TFA) in te stellen

Het is verplicht om Twee-Factor-Authenticatie in te stellen om gebruik te maken van Vragenlijstsoftware.nl. Uitleg hierover vindt u in de handleiding "Instellen Twee-Factor-Authenticatie (TFA)". Lukt het alsnog niet? Neem dan contact op met (een van) de hoofdgebruikers binnen uw eigen organisatie.

Ik kan mijn vragenlijstinzending niet vinden

Uw "Dashboard" geeft een lijst met de vragenlijstinzendingen die door u zelf zijn gestart. Deze lijst is opgedeeld in "Niet-afgeronde inzendingen" en "Afgeronde inzendingen". Vindt u de vragenlijstinzending die u zoekt niet terug in deze lijsten? Dan kan het zijn dat u op zoek bent naar een inzending van een van uw collega's. Deze kunt u vinden op de "Uw organisatie" pagina. Hier staan alle inzendingen die binnen uw organisatie zijn gestart.

Bent u op zoek naar een inzending van een bepaald incident, maar kunt u hem niet vinden? Dan is er waarschijnlijk nog geen vragenlijstinzending gestart voor dit incident. Vraag dan even na bij uw collega's of dit inderdaad zo is en start indien nodig zelf een nieuwe inzending vanaf uw Dashboard met de knop "Nieuwe inzending".

Ik kan een vragenlijst niet starten of afronden

Als het niet lukt om een vragenlijst te starten, kan dat meerdere oorzaken hebben.

Het kan zijn dat het vragenlijst-systeem Qualtrics een storing heeft. Dit kunt u controleren door op uw dashboard te kijken naar de Qualtrics API status. Ziet u geen groen vinkje? Dan is er iets mis met de het vragenlijst-systeem. De systeembeheerder wordt hier automatisch over gealarmeerd, dus er wordt al aan het probleem gewerkt. Probeer het op een later moment nog eens.

Indien de Qualtrics API status gewoon op groen staat, maar u kunt de vragenlijst nog steeds niet starten, dan is er iets anders aan de hand. Probeer het eens door eerst eens helemaal uit te loggen en opnieuw in te loggen. Als de vragenlijst dan nog niet start, probeer het dan eens op een andere computer of in een andere internetbrowser.

Mocht het met bovenstaande suggesties nog niet lukken om de vragenlijst te starten, vraag het dan even na bij een van de Hoofdgebruikers binnen uw eigen organisatie. Misschien kunnen zij u verder helpen. Indien u dan nog steeds problemen heeft en u vermoed dat er technische problemen zijn, neem dan contact op met de systeembeheerder: Bryan de Nijs (bryan.denijs@nipv.nl).

Ik kan mijn incident niet vinden met het GMS

In de vragenlijst kan er gezocht worden naar de incidenten via het GMS. De incidenten dienen gezocht te worden op basis van incident-datum. Kunt u uw incident niet vinden? Controleer dan of u de juiste datum invoert. Probeer eventueel enkele dagen voor  en na de door u gebruikte datum. Het kan voorkomen dat bepaalde incidenten niet zijn opgenomen in het GMS. In dat geval dient u handmatig de gegevens van het incident in te voeren in de vragenlijst.

Ziet u helemaal geen incidenten verschijnen als u een datum invoert? Dan kan dit komen omdat u niet meer bent ingelogd op Vragenlijstsoftware.nl. Sluit de vragenlijst, log opnieuw in op Vragenlijstsoftware.nl en probeer het opnieuw. Ziet u nog steeds geen incidenten? Dan kan het zijn dat er een storing is met de GMS-koppeling. 

Controleer de GMS API status op uw dashboard. Ziet u geen groen vinkje? Dan heeft het systeem inderdaad problemen met het ophalen van de incidenten. De systeembeheerder wordt hier automatisch over gealarmeerd, dus er wordt al aan het probleem gewerkt. Probeer het op een later moment nog eens, of vul de gegevens van het incident handmatig in zonder gebruik te maken van de GMS-koppeling.

Is de GMS API status op uw dashboard wel gewoon groen, maar u kunt geen incidenten vinden? Probeer het dan op een andere computer of in een andere internetbrowser nog eens. 

Mocht het met de bovenstaande suggesties nog niet lukken, vraag dan eerst na bij uw collega's of zij hetzelfde probleem hebben en of zij u misschien kunnen helpen. Mocht u vermoeden hebben dat er toch technische problemen zijn, neem dan contact op met de systeembeheerder: Bryan de Nijs (bryan.denijs@nipv.nl).

Ik heb een suggestie voor een wijziging van de vragenlijst

De vragenlijst is samengesteld door een redactieraad waarin mensen zitten met verschillende achtergronden. Er wordt naar gestreefd om de vragenlijst zo te maken, dat deze passend is in zoveel mogelijk situaties. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat er nog verbeteringen of wijzigingen nodig zijn. Heeft u een suggestie voor een verbetering of wijziging van de vragenlijst? Neem dan contact op met uw districtsvertegenwoordiger. Deze zal uw suggestie dan bespreken binnen de redactieraad.